Dienstag, 21. Juli 2015

My Weekly Cottage Journal:Fruit harvest

Hello my dear friends,
we have another humid heat wave .
Over the weekend we have had thunderstorms,
with hail ,storm and a lot of rain.
A new heat wave with thunderstorm is in sight.
That is not the summer how I like.
I love summer with moderate temperatures.
I hope you have lovely summer weather in your part
of the world.


In den letzetn Wochen kam eine Hitzewelle nach der anderen,
meistens mit schwülwarmer luft und heftigen gewittern,
wie am letzten Wochenende. das ist nicht mein sommerwetter,
Ich liebe  trockene sommer mit moderaten temperaturen, aber da sind
wir dieses jahr meilenweit davon entfernt. eine neue hitzewelle mit
heftigen gewittern ist schon wieder im anmarsch



In the past weeks i have somethings harvested
cherries from my littel tree
kirschen von meinem kleinen baum,
einen teil habe ich eingefroren und ein paar haben
wir gleich vernascht. Echt lecker.


black jewel raspberries
schwarze himbeeren


I found this old plate for a couple of years.
I love it very much and I use it very oft
Diese alte königskuchenplatte fand ich vor einigen
jahren und ich benutze sie sehr häufig.


and many of black currants, ready for the freezer.



i baked amerikaner

100 gram butter,100gram sugar,2 eggs,
200gram flour,50gram cornstarch,2 teaspoon baking powder
4 tablespoon water
make a dough with this ingredients
set 10 tablespoon of dough of a baking sheet
and bake by 200 grad ca 20 minutes until is golden brown
for the icing
mix icing sugar with water
spread over the amerikaner.






made jelly from my frozen red currant from the last year
I must this do because one of my three freezer is died
I ordered a new door freezer.I wait still of my new door freezer, 
I hope the new door freezer will arrived this week.I have no
space in my others freezers.



a new pair of knitting socks is ready.
I know the colour pink and rost is a no go,
but I like the colour combination

have a wonderful week,
regina


Kommentare:

  1. Hello Regina,
    The cherries & other soft fruit look delicious, are cherries are not ready yet.
    Your baking too looks so good & your socks are great, I have never knitted socks.
    Fondly Michelle

    AntwortenLöschen
  2. What an abundance of fruit! and what a time to lose the use of a freezer. Hoep your new one arrives soon.
    The socks are cute!
    Have a relaxing day.

    AntwortenLöschen
  3. Hello Regina! Lucky you, to have so many cherries. Our trees were loaded but the birds ate every single one! The weather has been miserable here too. Pretty vintage plate. Sorry to read about your freezer. They aren't built like they used to make them. Did a beautiful job on your socks. Wouldn't expect anything less from you!

    Hugs
    Jane

    AntwortenLöschen
  4. We had a hot week over here too friend! Hope it gets cooler for you! And wow! Just look at all of the making you have created from your garden! Just fantastic my friend! It all looks so delicious! And of course your socks! Well done you! Here is to a great week! Nicole xo

    AntwortenLöschen
  5. love the pair of socks :) it's been hot and humid all week here and I think we are looking at slightly cooler temps for the weekend, I cannot wait. Love the dish that you found!!

    AntwortenLöschen
  6. Hallo Regina,
    du bist schon fleißig beim Ernten und Einmachen. Deine Kuchenplatte finde ich super schön. Das Dekor mag ich so und ich habe auch ein paar Sachen davon. Amerikaner sind immer lecker. Also das Gebäck und so schöne Socken kann man auch immer gebrauchen.
    Viele liebe Grüße
    Ursula

    AntwortenLöschen
  7. Hi Regina, your fruit harvest looks mouth watering. Hope your freezer comes soon so that you will have room for more items. I like the socks. Have a nice day!

    AntwortenLöschen
  8. Ja, das sind auch nicht meine Wohlfühltemperaturen. Seit Wochen kein Tag unter 30 Grad und nachts kaum Abkühlung - da wird uns einiges abverlangt. Der Regen fehlt auch überall.
    Lecker sehen Deine Beeren aus und Obst und leichte Kost ist wirklich das beste bei der Hitze. Sehr schön ist die Kuchenplatte und die Amerikaner sehen zum Hineinbeißen aus :-)
    Super gefallen mir auch Deine Socken - die Farben sind klasse!

    Ganz liebe Grüße von Nele

    AntwortenLöschen
  9. Hallo Regina,
    momentan ist der Wetter hier bei uns ganz passend. So wie ich es liebe. ;-)
    Du hast so fleißig eingekocht und gebacken! Toll. Ich würde gerne mal die Amerikaner anknabbern.
    Liebe Grüße,
    Christa

    AntwortenLöschen
  10. Hallo liebe Regina,
    herzlichen Dank für deine lieben Zeilen und deinen Besuch
    auf meinem neuen Blog.
    Ich habe mich sehr darüber gefreut !
    Damit du mir nicht verloren gehst, verfolge ich dich ab jetzt ;o)

    Du hast einen wunderbaren Blog, Regina.
    Deine Strümpfe und die Kuchenplatte gefallen mir richtig gut und
    schauen sehr schön aus ..
    Lecker schaut alles andere aus, vor allem...die Amerikaner.

    Hab einen schönen Abend.
    Liebe Grüße
    Swaani

    AntwortenLöschen
  11. Lovely photos and beautiful socks! Warm greetings from Montreal, Canada. It has been very hot and humid here as well!

    AntwortenLöschen
  12. Mhh lecker, Amerikaner! Vielen Dank für's Rezept! Also es ist schon lustig, mir gefällt die Kombi Rosa-Rost irgendwie auch. Auf den ersten Blick dachte ich, hm, komisch, aber beim zweiten und jedem weiteren gefiel es mir immer mehr! Könnte ich mir auch gut als Ringel vorstellen, die beiden Farben zusammen. Mir geht es übrigens ähnlich. Meine Lieblingsfarbkombi ist Pink mit (Hell-)Grün, da sind auch viele erstmal skeptisch ;-). Einen schönen Sonntag wünscht Dir Deine neue Leserin Nata

    AntwortenLöschen
  13. Hallo Regina, unser Sommer hier im Norden ist eher kühl und verregnet. Ich hätte es gern einmal etwas wärmer, seufz. Ich komme gar nicht dazu, meine Beeren zu pflücken, da das Wetter so miserabel ist. Aber deine Bilder haben mich inspiriert, mir einfach mal meine Regenjacke anzuziehen und Johnanisbeeren zu pflücken, bevor sie alle verdorben sind. Das mache ich jetzt! Dir eine schöne Woche, Viola

    AntwortenLöschen
  14. What a wonderful haul, and such a pretty plate :) your socks looks wonderfully cosy!
    Diva xx

    AntwortenLöschen
  15. Look at all those jars of jam! Wonderful! I need to get moving and make some myself. Although we won't have our favorite pie cherries due to the orchards not doing so good around here this year. I'm looking forward to Fall already. : )

    AntwortenLöschen
  16. Wow you have a great berry harvest Regina. My fruit bushes are still babies I think that it will be a few year before we have any decent crops. Hope the freezer comes soon it will be a shame to loose your crop. I hope that the weather is just the right temperature for you.
    Happy days,
    Debbyx

    AntwortenLöschen