Montag, 18. Mai 2015

My Weekly Cottage Journal

Hello dear friends,
hope you have had a lovely week.
the last week we have had mixed weather
today is a sunny weather..perfect springday!

ich hoffe ihr hattet eine schöne woche.
das wetter war letzte woche ja ziemlich durchwachsen
aber heute hatten wir einen perfekten frühlingstag,mit
viel sonne!!!



my clematis mayleen are full in bloom.
meine clematis mayleen in voller blüte.





i sowed brussel sprout 
ich habe rosenkohl ausgesät,einige sind schon 
aufgegangen. mal sehen ob die anderen auch noch keimen.




my majoran grows very well,i think is ready to pick.
mein majoran gedeiht prächtig.da kann ich bald ernten.


my wisteria 

meine wisteria in blau-weiß






i baked a white bread,it taste very good.


ich backe unser brot selbst,
dieses mal ein einfaches weißbrot für
sonntag. 



ich habe zur zeit nicht soviel zeit
zum stricken,aber für ein paar reihen
an meiner strickjacke hat die zeit diese
woche gereicht.


thrifty tip

Always have spring onions!
if you are like me,when i buy 
spring onions I end up throwing 
half away.When I buy spring onions
if any sprout in the cupboard I plant them
in the garden. When I need spring onions
I chop off what I need for my recipe.
I use them in salad.
they are always fresh and no more waste!

letzte woche habe ich frühlingszwiebeln gekauft,
da ich aber nur das grüne brauchte....habe ich sie
in einen blumentopf gepflanzt,dort wachsen sie
munter weiter . nun habe ich den ganzen sommer
frische frühlingszwiebeln.
einmal gekauft....nichts weggeworfen.


Thrifty things from the last week:

i mend a little hole in my dishtowl
i sowed parsley,leeks and basil
hung the laundry outside
plant chives in window boxes
harvest salad,radish and rhubarb

i habe ein kleines loch im geschirrtuch gestopft
ich habe petersilie,lauch und basilikum ausgesät
meine wäsche draußen getrocknet
salat,radieschen und rhababer geerntet und daraus
einige mahlzeiten zubereitet.


have a nice week,
regina

Kommentare:

  1. Just beautiful, Regina! For years I have been trying to get my wisteria to bloom. Maybe this year! I think it is too happy. God tip about the onions. Had to buy some last week and was shocked at how expensive they have gotten. Your bread looks perfect! Well, have a lovely week and enjoy the sunshine!

    Hugs
    Jane

    AntwortenLöschen
  2. Lovely pictures! The flowers are lovely, and the bread looks yummy! Have a great week :)

    AntwortenLöschen
  3. What a productive time! I agree about the spring onions. They are so easy to grow. You have reminded me that I need to plant some too! Have a lovely, sunny week!

    AntwortenLöschen
  4. I love your thrifty things friend! And how you replant onions is such a fantastic way to do it! Your wisteria made me smile from ear to ear....it is just so beautiful!!! And you loaf looks delicious as well! Have a wonderful time in the garden this week! Happy growing! Nicole xo

    AntwortenLöschen
  5. I always imagine that a beautiful cottage must have clematis and wisteria...and you got both of them in full bloom! It must be so beautiful to be in your garden at this time of th year! Love your thrifty tips too....It's very inspiring! Thank you for sharing us what you do in your home:)

    AntwortenLöschen
  6. Liebe Regina,
    es geht doch nichts über selbst gebackenes Brot. Deine Clematis und die Wisteria sind ein Blütentraum.
    Viele liebe Grüße
    Ursula

    AntwortenLöschen
  7. We're having mixed weather here too, I never know what to wear as the day can start off quite cool and then warm up, others days it's the exact opposite. I'm growing Brussels sprouts for the first time this year, I'm hoping that I will have home grown ones on my Christmas dinner this year.

    AntwortenLöschen
  8. Hi Regina. I can tell you do like peonies by your blogger picture! Your wisteria is beautiful! I need some of that! Those little onions are so good. So true about it being more handy to pick as you need them! Andrea

    AntwortenLöschen
  9. Such pretty flowers, and your bread looks delicious! I hope all your brussel sprouts come up.

    Have a great week
    :)Vicki

    AntwortenLöschen
  10. Das mit den Frühlingszwiebeln werde ich schnellstens ausprobieren. Vielleicht wachsen die in meinem Kübel besser als die Radieschen. Ich weiß, es lag nur an der Trockenheit... LG Edith

    AntwortenLöschen
  11. Hallo liebe Regina,
    was, deine Wisteria blüht noch???? Am Gardasee gab es leider nur noch lauter grüne Blätter. Und ich liebe diese Hängeblume so sehr!! Wunderschön ist deine zweifarbige. Und deine Clematis ist wirklich ein Traum. Meine läßt sich noch Zeit. Ich hoffe, nicht mehr so lange!!
    Eine gute Woche für dich und liebe Grüße,
    Christa

    AntwortenLöschen